Leuke lesideeen voor het basisonderwijs van Juf Naomi
Doelgroep: 1/2
Sectie: thema ik
Sectie: bewegingsonderwijs
Geschreven door: Juf Anja


Print-vriendelijke pagina..

Engelse gym

Doelstellingen
-    de leerlingen kunnen Engelse woorden gebruiken tijdens het spel
-    de leerlingen kunnen na de les aangeven welke woorden je tijdens welke handeling zegt.
-    De leerlingen kunnen deze woorden duidelijk en met de juiste klank spreken.

Lesopzet

De kinderen zitten in de kring.
We hebben zo hard gewerkt, dan gaan we even wat anders doen. Maar ook nu moet je goed luisteren en goed kijken, want anders wordt het een beetje lastig.

‘Ga allemaal maar even staan! De handen hangen naar beneden. We zetten de stoel een stap naar achteren en gaan dan weer op onze plek staan. Je armen hangen naar beneden, en het is muisstil!

Luister goed! Er is een jongentje. Hij heet Niels, en hij woont in een mooi huis. Het is een prachtig huis, en hij heeft een hele grote kamer! Maar zijn kamer is zo leeg. Hij heeft geen speelgoed, en niets anders om mee te spelen. Het is er zo saai… ! Hij zit op zijn bed, ik vind het niet leuk, maar ik weet iets! Ik heb een leuk spelletje, doen jullie mee?

Jump! Ik spring en de kinderen moeten gestimuleerd worden om mee te doen. We are jumping now! And jump, jump, jump etc.

And stay still. Ik laat zien wat we gaan doen. De kinderen gaan stil staan.  And Run! De kinderen gaan op de plaats rennen, net zoals ik voordoe. En Run, run, run.
Yes! Really good! And clap your hands. Clapp, clap, clap your hands.
Put your hands up and clap your hands, and clap, clap!
Wow! Ohhh….
Ands stay still! And clap, clap, clap your hands.
And were going to sit.
SStttt…. Kijk daar. Niels heeft zoveel gespeeld, hij is moe geworden. Kijk daar ligt hij te slapen. Sleep well!
Gelukkig heeft Niels toch nog een leuke middag gehad, en is hij zo moe geworden.

Wij zijn nu ook een beetje moe geworden, dus gaan we lekker op onze stoel zitten en luisteren we maar even naar de juf.

(Tijdens de verschillende oefeningen roep ik, maar laat ik ook duidelijk zien, wat de kinderen moeten doen. Tijdens roep ik een aantal maal bijv. jump. Ik stimuleer de kinderen om mee te praten. Ik leg bij elke oefening uit, wat we aan het doen zijn (in het Engels) Aan het eind van de oefeningen bouw ik de intensiviteit van de activiteiten, ik werk naar het weer rustig zitten toe.)







Mail Juf Naomi